יוצרים תוצאות איך יוצאים מתקיעות?

יוצרים תוצאות איך יוצאים מתקיעות?

איך יוצאים מתקיעות?

נשאלת השאלה איך יוצאים מתקיעות. האם כל אחד יכול  לצאת מתקיעות אליה הוא נקלע, בין אם עקב התנהלות לא נכונה, החלטה שגויה או מצב נתון. התקיעות יכולה להיות בכל אחד מחמשת משאבי החיים (זמן, כסף, בריאות, מערכות יחסים, אנרגיה).

הטעות הנפוצה במצבים אלו היא להמשיך, מבלי לעצור באותה הדרך שפעלנו עד אותו הרגע בתקווה שאיכשהו, מתישהו זה יסתדר או ליפול לדיכאון המוביל לרוב לקיפאון מעשי. ובמעין סחרור יורדים מטה עם מצב רוח ירוד תוך הלקאה עצמית וחוסר ביטחון ותחושת כישלון. על מנת לא להגיע למצבים אלו.

הנה 5 דברים שחשוב לעשות כשנתקעים:

1.     על מנת לצאת מתקיעות (כל תקיעות) חשוב לעצור! לא להמשיך פול גז בניוטרל, אלא לעצור לחלוטין את הפעילות שעשיתם. עשיה דומה של אותו הדבר לא מאפשרת לכם להתקדם אלא להתחפר יותר בתקיעות ובמה שיצר אותה. על כן, העצירה היא חשובה.

2.     זה בדיוק הזמן לחשב מסלול מחדש. לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות. לשבור את הדפוס הקיים, לעיתים ע”י time out, פסק זמן מכוון על מנת לנקות את הראש ולא להתעסק בזה ככל שניתן (גם לא במחשבות) מתוך הכיאוס, מגיע שלב הבהירות. התשובות מתחילות להגיע.

3.     לא תמיד זה מספיק, על כן השלב הבא יהיה להרגיל את עצמנו לומר פתרון (גם אם בקול רם) על מנת לייצר נתיב חדש למוח ולמקד את החשיבה בפתרונות אפשריים במקום להיות ממוקדים בבעיה.

4.     מומלץ ליצור מפות חשיבה ולהעלות את האפשרויות השונות על הדף. התחילו ממיקום התוצאה הרצויה במרכז הדף, והמשיכו בענפים היוצאים המהמרכז (כל ענף בצבע שונה) המייצגים את האפשרויות השונות העומדות בפניכם. לאחר מכן המשיכו לפרט בכל ענף את תתי הענפים המייצגים את הפעולות שעליכם לעשות בכל אחת מהאפשרויות. כך תוכלו ליצור מעין “קטלוג” עם אפשרויות רבות שרק ממתינות שתבחרו אחת ואיתה תמשיכו לשלב התכנון והביצוע.

5.     אופציה נוספת היא לכנס קבוצת “מאסטר מיינד” של אנשים שאתם מעריכים את דעתם. ולהתייעץ איתם לגבי הנושא, לבקש רעיונות ופתרונות אפשריים. (ישנו תהליך מוכוון ומובנה שאני משתמשת בו בקבוצות שלי, אשמח לשתף עם המעוניינים ב- www.sharonaizen.com

זכרו!, לוותר זו לא אופציה. תמיד יש יותר מדרך אחת לפתרון עבור הסוגיה עימה אתם מתמודדים, היות פתוחים לקהל מידעים מהערוצים הפתוחים בפניכם ואף ממקורות אמינים חדשים מחוץ למעגלים הקיימים. דרך נפלאה היא לבחון מי התמודד עם סוגיה דומה לשלכם וצלח אותה בהצלחה. למדו דרך אחרים שהשיגו את מה שברצונכם להשיג ובכך תוכלו ליצור קיצור דרך משמעותי עם הוספת ה-  DNA הייחודי שלכם. אתם לא לבד וזה יתרון. הקיפו את עצמכם באנשים מעוררי השראה ובעלי חשיבה יצירתית הממוקדת תמיד בחיפוש הפתרון ולא מיקוד בבעיה. זהו נכס משמעותי שיניב לכם הזדמנויות ופתרונות רבים שלא העליתם על דעתכם קודם.

מוזמנים לשתף האם זה עבד לכם, אשמח לסייע.

בהצלחה,

שלכם,

שרון.

מוזמנים לשתף

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
Picture of שרון אייזן

שרון אייזן

Leave a comment

דילוג לתוכן